Waarom water drinken als je ’s morgens wakker wordt.

Het spoelt gifstoffen weg:
Als je slaapt repareert je lichaam zich van een lange dag activiteit en arbeid. Tijdens dit proces wil je lichaam gifstoffen afvoeren en je kan het daarmee een handje helpen door een glas water te drinken.

Het doet wonderen voor je stofwisseling:
Je zorgt ervoor dat je lichaam gedurende de dag veel meer verbrandt.

Het is een wondermiddel voor je hersenen!
Je hersenen bestaan voor 75% uit water en ze hebben dan ook constante hydratatie nodig. Een glas water in de ochtend geeft je een helder gevoel en houdt je brein scherp.

Het is goed voor je stoelgang:
het drinken van water is cruciaal voor een goed lopende stoelgang, je zal merken dat je veel regelmatiger naar het toilet kan als je elke ochtend een glas water neemt.

Water drinken rest van de dag 

Meer energie
Als je uitgedroogd ben kost het je lichaam veel energie en je kunt je erg moe voelen, zelfs bij een lichte uitdroging al. Als je dorst hebt, ben je eigenlijk al uitgedroogd.

Mooie huid
Regelmatig water drinken zorgt voor een egale en mooie huid.

Afvallen
Water is een van de beste hulpmiddelen bij afvallen, hoofdzakelijk omdat het vaak andere dranken vervangt die meer calorieën en suikers bevatten, maar ook omdat het je honger onderdrukt, en je dus minder trek hebt.

Hoofdpijn
Dit is vaak een teken dat je te weinig gedronken hebt. Drink een paar glazen water en je zult zien de hoofpijn is weg.

Tips om meer water te gaan drinken

  1. Zet op plaatsen waar je veel komt, zoals de keuken een glas dat je telkens vult met water.
  2. Fles water op je bureau
  3. Zorg dat je altijd een fles water in je tas hebt.
  4. Bewaar een fles water in je auto
  5. Drink een glas water voor het slapen gaan en drink een glas water als je opstaat.
  6. Drink een half uur voor het eten en een half uur na het eten een glas water
  7. Als je er niet aan denkt, kan je altijd nog plakpapiertjes gebruiken en deze op de koelkast, sporttas of op tafel leggen.
  8. App instaleren die je herinnert dat je water moet drinken, bv water your body

Alternatieven voor water

  • Water met citroenschijfjes, sinaasappelschijfjes of komkommer
  • Smoothie
  • Puur vruchtensap met mate (1 glas per dag)
  • Kruidenthee
  • Zelf gemaakte ijsthee
  • Limonade siroop ( 0% suiker met stevia, cool bear )

Hoe weet ik of ik moet drinken?

Aan de kleur van de urine kan je zien of je moet drinken: donker is te weinig gedronken, doorzichtige urine te veel gedronken. De beste kleur is licht geel.